Často kladené otázky

Nákup dovolenky alebo zájadu

Čo je nezáväzná objednávka?

V momente zaslania nezáväznej objednávky sa ako klient k ničomu nezaväzujete. Z vašej strany je to iba záujem, ktorý treba potvrdiť podpisom zmluvy a úhradou dovolenky alebo zájazdu. Preto sa vás bude kontaktovať jeden z našich kolegov a potvrdí Vám dostupnosť a konečnú cenu zájazdu.

Kedy ma bude niekto kontaktovať?

Predajca vás bude kontaktovať čo najrýchlejšie po zaslaní objednávky v rámci pracovných hodín. Ak je objednávka vytvorená mimo pracovných hodín tak spravidla do 24 hodín, resp. najbližší pracovný deň po zadaní objenávky. Ak rezervujte v piatok večer po 18:00, tak vás budú kolegovia kontaktovať v pondelok ráno (výnimkou sú mesiace jún, júl, august kedy máme otvorené aj v sobotu od 09:00 do 12:00).

Zájazd je vypredaný ale stále ho vidím na vašej webovej stránke.

Príčinou sú dáta usporiadateľa (touroperátora) zájazdu, nakoľko musíme čakať synchronizáciu dát, čo sa nedeje hneď a niekedy to trvá dlhšie.

Prečo mi bola predajcom potvrdená iná suma ako uvádzate na webe?

Napriek našej veľkej snahe o čo najpresnejšie ceny, ktoré sú niekoľkokrát denne aktualizované, sa môže vo výnimočných prípadoch vyskytnúť, že cena nie je aktuálna (odlišuje sa cena alebo je ponuka vypredaná). Naša spoločnosť za tento rozdiel nenesie zodpovednosť, nakoľko pracujeme s ponukami usporiadateľov a nijako si tieto dáta (údaje) neupravujeme. Preto je záväznou až cena, ktorú potvrdí náš predajca na platne uzatvorenej zmluve o zájazde alebo o potvrdení zájazdu.

Zľava z konečnej sumy?

Zľavy z konečnej sumy na základe zmlúv o spolupráci s našimi partnermi (usporiadateľ alebo touroperátor zájazdu) nie sme oprávnený poskytovať. Všetky zľavy ktoré (usporiadateľ alebo touroperátor zájazdu) poskytuje sú uplatniteľné aj u nás.

Zľava na dieťa?

V určité obdobia ako je napríklad včasný nákup známy pod názvom first minute alebo first moment môžete vo vybraných hoteloch a v doprovode 2 dospelých osôb a zároveň na prístelke dosiahnúť 100% zľavu na 1 alebo 2 deti. Túto akciu/zľavu nie je možné kombinovať s akoukoľvek inou zľavou.

Typy ubytovania

Economy izba - výhodnejší variant štandardnej izby. Vybavením je rovnaká ako štandardná izba, je však situovaná alebo umiestnená v rámci objektu na znevýhodnenom mieste, ktorý je zohľadnený cenou tejto izby. Naši predajcovia vždy odporúčajú kúpu štandardnej izby.

Promo izba - obdoba economy izby. Líši sa iba názvom.

Double izba (DBL) - štandardná dvojlôžková izba s manželskou posteľou alebo dvoma spojenými jednolôkovými posteľami.

Twin izba (TWN) - štandardná dvojlôžková izba s dvoma oddelenými jednoposteľovými posteľami.

Triple izba (TPL) - štandardná trojlôžková izba.

Single izba (SGL) - štandardná jednolôžková izba.

Štandardná izba - najviac zastúpená izba v hoteli alebo penzióne.

Superior izba (SUP) - priestrannejšia izba ako štandardná izba.

Deluxe izba (DLX) - izba s lepším vybavením, prípadne zvýhodnená polohou v hoteli alebo výhľadom.

Suita - (SUI) - izba s vyšším štandardom v hoteli. Väčšinou majú oddelenú spálňu od obývacieho priestoru, kde býva umiestnený rozťahovací gauč.

Junior Suita - izba s vysokým štandardom. Spravidla majú iba opticky (nie priečkou s dverami) oddelenú spálňu od obývacieho priestoru, kde býva umiestnený rozťahovací gauč.

Senior Suita - rozľahlejšia suita.

Superior Suita - najluxusnejšia a rozmerovo najväčšia suita v hoteli.

Penthouse suita - druhá najluxusnejšia izba akú hotel môžem mať. Väčšinou býva v hoteli iba jedna, maximálne 2.

President suita - najluxusnejšia izba akú hotel môžem mať. Väčšinou býva v hoteli iba jedna.

Mezonet - Luxusná izba s vyhradeným priestorom na dvoch poschodiach.

Spojené izby (connect rooms) - izby prepojené dverami. Z dvoch izieb sa dá spraviť v prípade potreby suita (rodinná izba) s oddelenými izbami.

Rodinná izba (Family room) - izby s oddelenou spálňou od obývacieho priestoru, kde býva umiestnený rozťahovací gauč. Prípadne 2 spálne oddelené od obývacieho priestoru.

Sea view (SV) - priamy výhľad na more.

Sea side view (SSV) - bočný výhľad na more.

Beach front (BF) - označenie zväčša pri bungalovoch v hotelových komplexoch. Označuje bungalov najbližie pri mori. Môže byť v lesíku nie priamo na pláži.

Pool view (PV) - výhľad na bazén.

Park / garden view (GV) - výhľad do parku alebo záhrady.

Mountine view (MV) - výhľad na hory.

Main building (MB) - hlavná budova.

Side building - bočná budova.

Anex (dependance) - vedľajšia budova hotela, väčšinou s nižším štandardom ubytovania a služieb, resp. kategórie (počet hviezdičiek). Väčšina služieb je poskytovaná potom v hlavnej budove alebo v samotnom areály hotelového komplexu.

Typy stravy

Bez stravy

Raňajky (BB - bed and breafast) - podávanie sa líši od kvality hotela, penziónu ale aj od miestnych zvyklostí.

Kontinentálne raňajky - sú to základné raňajky založené na stredomorskej tradícii v zostave káva, čaj, chlieb, maslo, šunka, syr.

Polpenzia (HB - halfboard) - pozostáva z raňajok a večere - rozsah je daný od kvality hotela, penziónu ale aj od miestnych zvyklostí.

Plná penzia (FB - fullboard) - pozostáva z raňajok, obedu a večere - rozsah je daný od kvality hotela, penziónu ale aj od miestnych zvyklostí.

All inclusive light - pozostáva z raňajok, obedu a večere a nápojov iba počas nich - rozsah je daný od kvality hotela, penziónu ale aj od miestnych zvyklostí.

All inclusive - pozostáva z raňajok, obedu a večere a nápojov počas dňa (presné časy čerpania sú stanovené hotelom) - rozsah je daný od kvality hotela, penziónu ale aj od miestnych zvyklostí.

Ultra all inclusive - je to obdoba all inclusive, ale hotely chcú poukázať na možnosť čerpania extra služieb, ktoré štandardne v all inclusive nenájdete. Môžu to byť napríklad importované alkoholické a nealkoholické nápoje v cene, prípadne wellness aj s masážami v cene, prípadne nepretržitá dostupnosť jedla (24 hodín denne) a iné.

Platba

Môžem platiť v hotovosti?

Áno. Priamo na naše pobočke alebo priamym vkladom na jeden z našich účtov (je potrebné uviesť aj variabilný symbol - číslo objednávky)

Môžem platiť bankovým prevodom?

Áno. Ideálne je, vybrať si náš účet podľa toho, akú banku máte vy (vnútrobankové prevody sú spracované v rámci dňa).

Môžem platiť poukážkami EDENRED?

Áno. Ticket darčeky, Ticket služby, e-ticket alebo dovolenka karta.

Môžem platiť cez benefit portal CAFETERIA?

Áno..

Môžem platiť cez benefit PLUS?

Áno..

Môžem platiť kartou?

Zatiaľ nie ale pracujeme na tom.

Môžem platiť z viacerých účtov?

Áno, toto je možné. Dôležité je, aby bola konečná suma uhradená včas.

Pred zájazdom alebo dovolenkou

Potrebujem pas alebo postačuje iba občiansky preukaz?

Väčšina blízkovýchodných krajín požaduje na vstup do krajiny pas s platnosťou minimálne 6 mesiacov po príchode späť z dovolenky. Občiansky preukaz postačuje do väčšiny európskych krajín. Bližšie informácie dostanete od našich špecialistov na predaj.

Kedy mi prídu pokyny?

Spravidla je to 7 dní pred odchodom na viacdňový zájazd alebo dovolenku. Pri jednodňových zájazdoch je to 5-7 dní pred odchodom zájazdu.

Ako mi prídu pokyny?

Pokyny Vám budú zaslané e-mailom, ak sa s našimi špecialistami nedohodnete inak.

Ako si vybavím víza?

Vo väčšine prípadov ponúkajú usporiadatelia/touroperátori vybavenie víz k samotnému zájadu za minimálny poplatok.

Je nutné byť zaočkovaný?

Závisí to od krajiny, do ktorej cestujete. Väčšina povinností sa týka rovníkových krajín, najmä Afriky. Informácie vám poskytnú naši kolegovia na predaji. Viac informácií nájdete na stránke ministerstva zahraničných vecí.

Hotovosť alebo kreditná karta?

Odporúčame si vziať oboje. V prípade, že by ste stratili hostovosť alebo boli okradnutí, stále máte možnosť použiť kartu. Ideálne je mať 2 karty. Tú druhú na inom mieste v prípade krádeže, straty príručnej batožiny alebo v prípadne poškodenia samotnej karty.

Počas dovolenky / zájazdu

Zdravotné komplikácie

V prípade ochorenia alebo úrazu kontaktujte asistenčnú službu poisťovne, v ktorej máte uzatvorené cestovné poistenie. Ak nemáte uzavreté cestovné poistenie, počítajte s tým, že sumy za ošetrenia môžu byť veľmi vysoké. Preto neodporúčame cestovať bez cestovného poistenia.

Delegát

Delegát pracuje pre usporiadateľa/touroperátora a jeho zmluva je na celú sezónu. Zabezpečuje služby dopravy klientov z letiska do hotela. Poradenstvo o destinácii, pomoc s výberom fakultatívnych výletov. Delegát je zároveň sprievodcom alebo len technickým sprievodcom fakultatívnych výletov v destinácii. Ak nie ste spokojní s jeho službami, kontaktuje nás alebo priamo usporiadateľa/touroperátora. V prípade, že sa budú reklámcie na delegáta opakovať od viacerých klientov, seriózna cestovná kancelária určite zváži je budúcoročný kontrakt.

Fakultatívne výlety

Cestovné kancelárie poskytujú veľký výber denných alebo viacdenných výletov do okolia v destinácii. Detaily, ako napríklad termín a presný harmonogram o výletoch sa zväčša dozviete až od delegáta v samotnej destinácii.

Ubytovanie

V drvivej väčšine zájazdov je vopred známe kde budete ubytovaní. Ak sa stane, že sa ubytovanie zmení, mal by vás o tom vopred informovať usporiadateľ/touroperátor a zabezpečiť vám adekvátnu, ak nie lepšiu náhradu.

Miestne potraviny a nápoje

Klientom vždy odporúčame dávať pozor na konzumáciu potravín a nápojov hlavne v exotických destináciách a destináciach s problémom s pitnou vodou. Prosím, vyhýbajte sa pitiu vody z kohútika a kociek ľadu v nápojoch.

Poistenie

Akú chyby sú najčastejšie pri uzatváraní poistenia?

Zväčša sa jedná o chyby v osobných údajoch. Preto vždy odporúčame si zmluvu o poistení dobre prečítať a skontrolovať.

Prečo je dôležité byť poistený voči storno zájazdu?

Poistenie voči stornu vás kryje ešte pred uskutočnením zájazdu ak sa stalo niečo nepredvíteľné, čo ohrozí vašu cestu na dovolenku alebo zájazd a budete nútený zájazd stornovať. Vtedy vás kryje poistenie voči stornu. Poisťovne majú zvyčajne dve úrovne krytia: 80% a 100% storno nákladov. Pri finančne náročných dovolenkách a zájazdov odporúčame vždy poistenie so 100% krytím storna.

Aké výhody má komerčné poistenie oproti Európskemu preukazu zdravotného poistenia?

Veľké. Pri komerčnom poistení máte v cene odbornú asistenciu počas nehody, ktorá komunikuje v miestnom alebo anglickom jazyku a vie vás poslať na pohotovosť alebo do nemocnice (prípadne vám zavolať sanitku, alebo lekára, ktorý už bude o vašom stave informovaný), kde vás bez akýkoľvek problémov ošetria v rámci vášho poistenia. Nemusíte hradiť žiadne poplatky. Všetko si poisťovna vyrieši priamo s lekárom alebo nemocnicou.

Čo všetko kryje moje poistenie?

Závisí to od typu poistenia a od samotnej poisťovne. Odporúčame, sa vždy informovať, ktoré poistenie máte uzavreté už pri samotnom výbere resp. pri podpise zmluvy o zájazde.

Aké sú najčastejšie zdravotné problémy v zahraničí?

Vačšinou sú to ľahké úrazy typu gastro (črevné) ťažkosti, úpal, popáleniny zo slnka, bodnutie/uhryznutie hmyzom, chrípka, odreniny. Stále viac sa stretávame aj s vážnejšími poraneniami.

Ako si vami ponúkané cestovné poistenie môžem zakúpiť?

Cestovné poistenie si môžete dojednať kedykoľvek pred vašou cestou. Ideálne je však poistenie zakúpiť v ten istý deň ako vašu cestu (zájazd, dovolenku). Ak si poistenie objednáte v iný čas ako vašu cestu (zájazd alebo dovolenku) nabieha karenčná doba platnosti storno krytia, kedy nie je toto poistenie aktivované. Ak by ste museli do týždňa stornovať zájazd, nebude Vám vyplatená žiadna náhrada škody. Preto vždy odporúčame si poistenie dojednať spolu so zmluvou o zájazde.

Kam sa mám obrátiť v prípade úrazu alebo škodovej udalosti?

Európska cestovná poisťovňa spolupracuje s asistenčnou službou Europ Asssistance, ktorá má zastúpenie v 275 pobočkách/centrálach vo viac ako 200 krajinách s 24 hodinovou prevádzkou. Pre svoju prácu využíva 400 000 poskytovateľov rôznych služieb a obsluhuje milióny zákazníkov na celom svete už desiatky rokov. Prostredníctvom asistenčnej služby, ktorá je k dispozícii našim klientom 365 dní v roku a 24 hodín denne, môže Európska cestovná poisťovňa svojim klientom zabezpečiť na celom svete pomoc v núdzových situáciách priamo na mieste.

Núdzové volanie 24 hodín denne tel.: +421 2 544 177 11

Všeobecné otázky

Je vaša cestovná kancelária poistená voči insolventnosti?

Áno. Nakoľko náš portál prevádzkuje cestovná kancelária Desirea. Cestovné kancelárie (CK) musia byť zo zákona povinne poistené. Dôležité však je, aby bol poistený usporiadateľ alebo touroperátor zájazdu, ktorý zájazd organizuje. My vám garantujeme, že nespolupracujeme s takými CK čo certifikát poistenia insolventnosti nemajú aktuálny, resp. zájazdy takejto CK neponúkame.

Aký je rozdiel medzi cestovnou kanceláriou a cestovnou agentúrou?

Cestovná kancelária zájazdy organizuje a cestovná agentúra ich iba predáva. Týmto sa dá cestovná agentúra označiť za predajcu zájazdu, teda sprostredkovateľa a cestovná kancelária ako tvorca/usporiadateľ zájazdu, ktorý nesie všetku zodpovednosť za svoj zájazd a preto musí byť zo zákona riadne poistená voči insolventnosti. Keďže edovolenky.sk je portál cestovnej kancelárie Desirea je týmto poistená poistením voči insolventnosti.

Zájazd na vyžiadanie?

Stalo sa vám už že ste si objednávali zájazd a bolo vám oznámené, že vami vybraný zájazd je dostupný ale iba na vyžiadanie? Nebojte sa, všetko je v poriadku. Je to iba iný spôsob zabezpečenia ubytovania. Stáva sa to vtedy, ak cestovná kancelária už nemá dostupné vopred nakúpené ubytovacie kapacity a vaše ubytovanie dožiadava od hotela dotatočne. Hotel vtedy prijíma iba objednávky, ktoré sú záväzne potvrdené úhradou a podpisom zmluvy. Bez podpisu zmluvy a úhrady zájazdu nie je v tomto prípade možné zájazd vyžiadať a tým pádom aj potvrdiť klientovi zájazd ako záväzný. Tým, že sa vo väčšine prípadov jedná o posledné kapacity hotela, nie vždy sa podarí ubytovanie vyžiadať. V tomto prípade je zmluva neplatná a peniaze sa vám vrátia späť na váš účet alebo po vzájomnej dohode pokračujeme v ďalšom hľadaní ideálneho zájazdu/dovolenky pre vás.

Statostlivosť o klienta

Ako sa s vami spojím v prípade mojej komplikácie počas cesty?

V prípade vašej komplikácie na cestách alebo pred príchodom, prípadne po príchode sa o Vás postaráme. Nikdy Vás v tom nenecháme samých. Na tieto prípady máme zriadenú aj non-stop linku.

Nespokojnosť s dovolenkou alebo zájazdom?

Odporúčame riešiť problémy, nech sú akéhokoľvek charakteru, priamo na mieste nespokojnosti. Spätne sa vaša spokojnosť veľmi ťažko koriguje. Ak ste nespokojní s hotelovou izbou, treba ísť na recepciu a dožadovať sa nápravy. Tak isto na letisku.

Nespokojnosť s delegátom?

Delegát pracuje pre usporiadateľa/touroperátora a jeho zmluva je na celú sezónu. Ak nie ste spokojní s jeho službami kontaktuje nás alebo priamo usporiadateľa/touroperátora. V prípade, že sa budú reklámcie na delegáta opakovať od viacerých klientov, seriózna cestovná kancelária určite zváži je budúcoročný kontrakt.

Nespokojnosť s vystupovaním nášho predajcu?

V takomto prípade sa prosím obráťte na číslo 0948 881 999 alebo píšte na email marek.norovsky@desirea.sk.

Podmienky leteckej prepravy

Kedy mi budú doručené letenky?

Letenky vám budú doručené s pokynmi k zájazdu v elektronickej podobe. V prípade nepravidelnej (charterovej) dopravy Vám zašleme voucher/poukaz/pokyny a na základe vášho dokladu vám bude priamo na letisku vystavený palubný lístok.

Cestovanie v tehotenstve?

V prípade tehotenstva odporúčame navštíviť Vášho špecialistu (lekára) a skonzultovať sitáciu podľa Vášho zdravotného stavu. Všeobecne platí, že medzi 28. a 36. týždňom tehotenstva sa väčšina leteckých spoločností chráni tým, že Vás prepraví iba s potvrdením od lekára a po 36. týždni Vás už väčšina leteckých spoločností prepraviť zamietne.

Preprava zvierat?

Podmienky prepravy zvierat sú stanovené leteckou spoločnosťou. Letecká spoločnosť zväčša vyžaduje prepravný box/klietku na zviera a platný medzinárodný očkovací preukaz. Letecká spoločnosť si stanovuje aj poplatok za takúto prepravu.

Rýchla správa

Prosím, vyplňte všetky povinné polia.

E-mail je v nesprávnom formáte.

Telefón je v nesprávnom tvare, doporučujeme tvar "+421 9xx xxx xxx".

edovolenky.sk - všetky dovolenky na jednom mieste.
Sme skúsený tím odborníkov,
ktorý tu je pre vás už od roku 2009.

rozšírené vyhľadávanie

nerozhoduje

nerozhoduje

rozšírené vyhľadávanie