6 otázok a odpovedí o koronavíruse

Aktuálna situácia všade na Svete - takzvaný koronavírus. Presnejšie Koronavírus SARS-CoV-2, respektíve ochorenie Covid-19, ktoré sa aktuálne nachádza v Európe a má svoj pôvod v čínskom Wu-chane.

Môžem zrušiť zájazd v dôsledku koronavírusu?

Áno, môžete. Pokiaľ však nie je zákazané do danej krajiny aktuálne cestovať ministerstvom zahraničných vecí, tak sa cestovná kancelária riadi svojimi všeobecnými obchodnými podmienkami, kde má stanovený STORNO poplatok. Ten sa líši v závislosti od samotnej cestovnej kancelárie.

Je možné zmeniť termín zájazdu alebo destináciu?

Áno, ak je splnená podmienka, že do danej krajiny je ministerstvom zahraničných vecí zakázané vycestovať, tak klient má nárok na zmenu termínu, prípadne destinácie alebo úplného storna bezplatne. Niektoré cestovné kancelárie pristupujú k tejto možnosti aj bez zákazu ministerstva.

Ako pristupujú k situácii cestovné kancelárie?

Pri pobytových zájazdoch k moru väčšina slovenských CK poskytuje bezplatnú zmenu termínu alebo hotela v rámci zakúpenej destinácie, pokiaľ ste si zájazd zakúpili do 28.2., resp. 31.3. . Pri poznávacích zájazdoch letecky žiaľ väčšina cestoviek neponúka bezplatnú výmenu termínu zájazdu, je potrebné uhradiť minimálne náklady spojené s nákupom leteniek. Pri poznávacích zájazdoch autobusom je možná bezplatná výmena termínu zájazdu (dočasné mimoriadne opatrenie), prípadne za poplatok, ktorý sa pohybuje 5-15 € / osoba.

Platí storno zájazdu aj na prípad koronavírusu?

Žiaľ nie. Poistenie storna pokrýva iba zdravotné dôvody s výlukou epidémií. Jediná poisťovňa, ktorá kryla storno aj v tomto prípade toto poistné plnenie dočasne zastavila.

Na koho sa môžem obrátiť počas dovolenky ak sa dostanem do karantény?

V prvom rade sa treba obrátiť na svojho delegáta v destinácii, ktorý je znalý miestnych pomerov aj aktuálnej situácie ohľadne obmedzení v súvislosti s koronavírusom v danej destinácii alebo krajine. Ak sa s delegátom neviete spojiť, odporúčame kontaktovať predajcu zájazdu, organizátora zájazdu, prípadne poisťovňu a v neposlednom národné centrum zdravotníckych informácií Slovenskej republiky na čísle 0800 221 234.

Čo treba robiť ak som sa vrátil/a z akejkoľvek cesty mimo Slovenska?

Určite zostať v čo najmenšom kontakte s ďalšími osobami aj keď nemáte žiadne prejavy (symptómy) ochorenia. Všetko oblečenie, ktoré ste na svoje ceste mali, oprať na čo najvyššej teplote. Následne dôkladne umyť celé telo. Dodržiavať zásady zdravej výživy, veľa spať, nefajčiť, nepiť alkohol a chodiť na prechádzky do prírody. Byť aspoň 30 minút na priamom slnku.

V prípade návratu z najviac postihnutých oblastí Sveta koronavírusom treba dodržať 14 dňovú domácu karanténu. V prípade komplikácií a zhoršenia stavu kontaktovať národné centrum zdravotníckych informácií Slovenskej republiky na čísle 0800 221 234, prípadne jednotlivé regionálne úrady.

Tipy

Marek Norovský

Cestovanie mi dáva pocit slobody a ľahkosti bytia zároveň. Snažím sa o tento pocit čo najviac krát v roku. Je to vášeň, ktorá pohlcuje celú moju osobu. A vždy sa o ňu rád podelím.

Prihláste sa na odber nášho newslettra

Prosím, zadajte Váš e-mail.

E-mail je v nesprávnom formáte.

Rýchla správa

Prosím, vyplňte všetky povinné polia.

E-mail je v nesprávnom formáte.

Telefón je v nesprávnom tvare, doporučujeme tvar "+421 9xx xxx xxx".

edovolenky.sk - všetky dovolenky na jednom mieste.
Sme skúsený tím odborníkov,
ktorý tu je pre vás už od roku 2009.

rozšírené vyhľadávanie

nerozhoduje

nerozhoduje

rozšírené vyhľadávanie